2011-04-25

Rocky Road

Olyan igazi amerikai édesség, legalábbis én így képzelem el az amerikai nyalánkságokat: kevés munka, igazi tömény bűnözés. Ami a hozzávalókat illeti nem éppen egy fogyókúrás darab és nem is éppen olcsó, de elég kiadós. Nekem olyan formám volt, amitől inkább szeletek képződtek, de ha a lényeg az, hogy magas legyen a forma, hogy magas, de guszta szeleteket tudjunk vágni.



Hozzávalók:

100 gr sózatlan, igazi vaj
4 ek. Bailey's likőr (opcionális)
300 gr jó minőségű (legalább 70%-os) étcsokoládé durvára vágva
50 gr megpucolt, sózatlan, durvára vágott pisztácia
200 gr mini marshmallow (vagy nagyobb marshmallow aprítva)
75 gr babapiskóta (eredetileg shortbread biscuit) durvára törve
150 gr fehér csoki (nálam csak 100 gr, mert a tetejére nem folyattam már) durvára vágva

Elkészítés:

1. Sütőpapírral kibélelünk egy kb. 23 cm x 8 cm-es mélyebb edényt (tipikusan az ilyen hosszúkás, őzgerinc-szerű, de nem recés sütőforma az ideális)

2. A Bailey's-t, az étcsokit és a vajat vízgőz fölött megolvasztjuk, majd elkeverjük. Hűlni hagyjuk.

3. Amikor már langyos belekeverjük az apróra vágott pisztáciát és a mini marshmallow-t, majd a babapiskótát és a fehércsokit.

4. Belesimítjuk a formába és legalább 3 órán át hűtjük. Ezt követően a formából könnyen kifordítható és szeletelhető. (Az eredeti recept szerint még 50 gr olvasztott fehércsokit kellene a tetejére folyatni, de én azt már igazán túlzásnak ítéltem. :)) )

(A recept forrása a Delicious. magazin 2010. áprilisi száma, 86. oldal.)

Nincsenek megjegyzések: