2007-06-20

Cseresznye leves

Már korábban posztoltam róla, hogy nagyobb adag cseresznyével áldott meg a sors. Egy részét lefagyasztottam, másik részét pedig megfőztem levesnek. Nem lett rossz, de Anyukámé és Edináé finomabb, van még mit tanulnom.



Hozzávalók:

0.7 kg cseresznye
1 csomag főzős vaníliapuding
3 dl tejszín
2 ek. tejföl
szegfűszeg (őrölt vagy "kakasláb" formátumban)
fahéj (én 3 egész rudat dobtam bele)
cukor ízlés szerint és a cseresznye édessége szerint (kb. 7-8 ek.)

A magozott cseresznyét annyi vízzel öntöm fel, hogy jó két ujjnyi vastagon ellepje. Mellédobálom a fűszereket (fahéj + szegfűszeg), ízlés szerint cukrozom (én kezdésnek 3 ek. kristálycukrot tettem mellé), majd felteszem főni. Amikor már megpuhultak a kis piros bogyók, a tejfölt a pudingporral alaposan kikeverem és a tejszínnel is jól elvegyítem, majd a levest vele a szokott módon besürítem. Egyet rottyantok rajta és kész is. Tálalás előtt jól behűtöm. Frissen felvert tejszínhabbal az igazi!

1 megjegyzés:

2i írta...

tegyel bele vorosbort! :)