2007-03-22

Sült trópusi nyelvhal paradicsom caprese-vel

Már a neve is gyönyörű, nem? Az ételköltemény Andris alkotása, aki ma ezt szánta munkaebédnek. A nyelvhalat a halpultos nénitől a "Házassági évfordulóra készülök, a kedves nejemet szeretném meglepni, tessék segíteni melyik a legfrissebb hal?" furfanggal szerezte be, míg Moes paradicsom capresejeről már meséltem neki (milyen jó is lenne diétás munkaebédnek felkiáltással) és ezt formálta - a fűszerezés tekintetében - kicsit a saját ízlésére. Az alkotás annyira tetszetős és (bevallom, nem bírtam ki, már belekóstoltam :)) annyira finom, hogy muszáj posztolni róla... :) Aggodalomra semmi ok, a kép nem a készételt, hanem a friss halat (rejtőzködő-fészkelődő körülmények között) ábrázolja, a neten halásztam róla nagy nehezen össze ezt a fotót! Nagyon sok fajta "sole" van (ez a nyelvhal angol megfelelője), de szerintem ez a sole, az a fajta sole... szóval értitek... :)
Sosem ettem még trópusi nyelvhalat, de nagyon megragadott a tökéletesen fehér húsa, az a semmivel össze nem téveszthető igazi, tiszta "tengeri" íze és végül de nem utolsósorban a szálkamentessége. Ez is azon halacskák közé tartozik, akik nem állnak szálkáikkal bosszút a fogyasztón... :) Rá is kerestem a gugliban és megtudtam, hogy a Cynoglossidae családba tartozik, a lepényhalhoz hasonlóan a homokos tengerfenéken éldegél. Születésekor a feje két oldalán találhatóak a szemei, de ahogy nő, az egyik szeme átvándorol a teste felső részére... :D

A séf közlése szerint így szól a recept!




Hozzávalók (2 fő részére):

3 szép szelet trópusi nyelvhal
2 ek. olívaolaj
hal fűszersó

A paradicsom capresehez:
4 nagy fej paradicsom
2 darab mozzarella (2 csomag)
fokhagyma
1 szál újhagyma (vastag szál volt)
só, bors, petrezselyem
2 ek. olívaolaj
pár mini mozzarella golyó a tetejére

A halat megmossuk, a fűszersóval mindkét oldalát befűszerezzük, kevés olíván kisütjük. A körethez a paradicsomokat megmossuk, a csumájukat és körötte még egy pici részt éles késsel kiemeljük, belsejükből a magos-szaftos részt kivájjuk, de a "tartóvázakat" meghagyjuk. Botmixerrel a megtisztított, felkarikázott hagymát, a mozzarellát és a fűszereket összeaprítjuk-vegyítjük. Ezzel a masszával a paradicsomokat megtöltjük, tetejére minimozzarella golyókat dobunk, kis petrezselyemmel meghintjük és már mehet is az olívaolajjal megkent tepsiben a sütőbe, ahol kb. 15 percet tölt 220 °C-on.

Köszönet az alkotónak a finomságért! :)

1 megjegyzés:

Ma. Luisa írta...

All sound Yummy!!!